Ottawa Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Frank - WaarBenJij.nu Ottawa Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Frank - WaarBenJij.nu

Ottawa Canada

Door: Frank en Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Frank

28 Juli 2017 | Canada, Ottawa

Op 27-07-2017 al om 06.15 uur voor Janick gezongen in verband met zijn verjaardag. We moesten al weer vroeg op omdat we een lange rit voor de boeg hadden naar Ottawa in Canada.

Na een pover ontbijt op onze locatie in Lincoln zijn we rond 07.45 uur vertrokken voor een afstand van ruim 550 kilometer. Helaas was het bij vertrek regenachtig weer. De wegen zijn echter goed te berijden en je hebt voortdurend wat te kijken ondanks de lange en uitgestrekte wegen. Alles is groen en je komt veel meren tegen. In het eerste stuk was er nauwelijks sprake van verkeer op de weg. Je komt bijna niemand tegen. Wat tevens opvalt is dat er ook niemand is die harder rijdt dan de toegestane snelheid van 65 mijl per uur. Rond een uur of 09.00 uur bereikten wij de grens met Canada en konden we eigenlijk zonder oponthoud doorrijden. Wat in Canada weer direct opviel is dat snelheid weer in kilometers wordt aangegeven terwijl dit in Amerika mijls zijn.

Na een tijdje gereden te hebben kwamen we richting de stad Montréal. Hier hebben we onze ogen uitgekeken naar de prachtige skyline van deze stad.

Aan het begin van de middag bereikten we ons overnachtingshotel in hartje centrum van Ottawa. Na het inchecken en afhandelen van diverse zaken zijn we eigenlijk direct de stad ingegaan. Uiteraard hebben we eerst wat gedronken bij een Biermarkt waar meer dan 100 soorten bier te koop zijn.
Vervolgens zijn we begonnen aan het eerste deel van het verkennen van de stad. Als eerste zijn we naar Paliament Hill gegaan waar de eerste en tweede kamer van Canada gehuisvest zijn. Dit was werkelijk qua gebouw en omgeving geweldig. Een uitzicht vanaf dit gebouw over de hele stad en haar omgeving. Van hieruit zijn we vervolgens de Alexanderbridge overgestoken naar een ander stadsdeel en kwamen we in de omomgeving van het Canadian Museum of History terecht waar omheen ook weer veel te zien was. Wat het voor ons extra mooi maakt is dat Canada juist deze week en metname de dagen dat wij er zijn haar 150 jarig onafhankelijkheid viert. Er is in de stad dan ook extra veel te doen en te zien zoals festivals en andere bijzonderheden.
De terugweg vanuit het Canedian Museum of Art hebben we gedaan met de watertaxi. Dit was maar goed ook omdat er plotseling een behoorlijke onweersbui aankwam terwijl het eigenlijk die middag stralend weer en warm was. Die avond hebben we met elkaar nog even gezamenlijk wat gegeten en zijn Janick en Gerlinde nog even naar een sensationele lichtshow geweest in het kader van de 150 jarige onafhankelijkheid van Canada. Die was prachtig en hier waren veel mensen op de been.

Vandaag hebben we wat langer kunnen slapen en zijn we rond 08.15 uur opgestaan en hebben we in de plaatselijke Subway ons ontbijt genuttigd. Daarna hebben we tickets gekocht voor de hop on hop of bus om alle bezienswaardigheden in en rond Ottawa te bekijken. In eerste instantie hebben we de hele tour gereden en hebben we vervolgens bepaald wat we allemaal wilden gaan zien. We hebben het Canadian War Museum bezocht waar van alles te zien was over de diverse oorlogen waar Canada bij betrokken is geweest. Zowel de eerste als tweede wereldoorlog kregen hierbij veel aandacht. Zowel met documentatie, beeldmateriaal maar ook met echte wapens, vliegtuigen en tanks.
Vervolgens zijn we naar de Mosai Canada Gardena gegaan. Hier zijn in het kader van de 150e verjaardag van de onafhankelijkheid allerlei beelden die met Canada te maken hebben uitgebeeld met sculpturen van planten en bloemen. Dit was ook weer prachtig om te zien.

Wat opvalt aan Canada en in het bijzonder Ottawa zijn de historische panden en de schoonheid van de stad. Alles is perfect schoon en netjes. Wij hebben nog nooit zo'n schone stad gezien. Verder zijn de mensen vriendelijk en behulpzaam en oogt iedereen relaxt.

Morgenvroeg moeten we weer op tijd vertrekken omdat Wij gaan raften in Forester Falls. Hier moeten we echter eerst weer een stukje voor gaan rijden.

• 29 Juli 2017 - 11:24

Veronique:

Goedemorgen,
    Het is erg leuk om jullie zo te volgen!
    Vandaag raften! Dat wordt vast een geweldige ervaring. Op het water door de prachtige natuur van Canada.
    Heel veel plezier!
    Groeten van ons allemaal.

• 29 Juli 2017 - 15:50

Annemieke, Ruud, Lars, Bjorn:

Hello family,

Wat een ervaringen doen jullie daar op! Geweldig om te lezen.
    Heel veel plezier en geniet van al het moois in Canada.
    Groetjes van ons allen.