Forrester Falls - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Frank - WaarBenJij.nu Forrester Falls - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Frank - WaarBenJij.nu

Forrester Falls

Door: Frank en Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Juli 2017 | Canada, Ottawa

Vanochtend 29-07-2017 heel vroeg vertrokken vanuit Ottawa naar Forrester Falls waar we om 09.00 uur moesten zijn omdat we mee gingen met een raftingtour op de Ottawarivier. Rond 08.00 uur kwamen we aan en kregen wel direct de sleutel van de boomhut waarin we die nacht zouden gaan verblijven. Dit was wel even een echte tegenvaller. De boomhut (cabin) bleek verstoken te zijn van echt alle luxe. Geen badkamer, geen toiletvoorziening. Het was voor ons weer even back to basic. Het toilet was voor ons echt wel een " driet-tonne" vol met ongedierte. Maar de omgeving en het weer waren echter fantastisch. Een grote campingmiddenin de natuur tussen meren, rivieren en heel veel bos. Er was zelfs een beach aangelegd om te kunnen zwemmen in het meer.

De raftingtocht begon om 09.00 uur met het volgen van de veiligheidsinstructies en de indeling per boot. Vervolgens werden we met een echte Amerikaanse / Canadese schoolbus naar een hoger gelegenheid gebied gebracht waar we vervolgens in een raft konden stappen. Op elke boot ( 9 in totaal) ging een ervaren instructeur mee. De tocht was prachtig en we moesten een aantal behoorlijke hindernissen nemen. Tevens werd ons onderweg nog de mogelijkheid geboden om van een rots af te springen en dat hebben we ook nog gedaan. Onderweg werd er nog voor een snack gezorgd en we sloten na ruim 5 uur af met echte lunch (hamburgers en hotdogs). Zo goed en zo kwaad als het ging hebben we ons vervolgens gedouched in een washok waar volgens ons het wel heel lang geleden was dat er schoon gemaakt is. De rest van de dag hebben we een beetje rond gehangen op het campingterrein met een beetje pingpongen en lezen. Op verzoek van de campingbeheerster hebben wij daar' s avonds de warme maaltijd genuttigd en eerlijk is eerlijk dit was helemaal top. Na nog een artiest te hebben bewonderd zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan omdat we de volgende dag weer een lange rit van 5 uur voor de boeg hadden naar Toronto. Die avond zijn we echter nog aangevallen door een grote groep muggen. Hiervan had Jelle noghet meeste last. Bij hem hebben we bijna 20 steken geteld.

• 01 Augustus 2017 - 15:13

Astrid:

Hoi daar

Als je dit leest weet je weer hoe goed alles thuis voor elkaar is. Even terug in de tijd maar dat valt toch tegen. Hopelijk hou je er niks aan over en muggebulten verdwijnen gelukkig weer
    Wel vervelend is de jeuk.....