Toronto 30 en 31 juli 2017 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Frank - WaarBenJij.nu Toronto 30 en 31 juli 2017 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Frank - WaarBenJij.nu

Toronto 30 en 31 juli 2017

Door: Frank en Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Juli 2017 | Canada, Toronto

Na een lange rit vanuit Forrester Falls naar Toronto kwamen we rond een uur of 12.00 uur aan in ons super de luxe hotel in het hart van Toronto. Hier hebben wij ons eerst even volledig ontsmet na de " ontberingen " in Forrester Falls. Tevens hebben we gebruik gemaakt van de wasmachine en droger om onze was te doen van de eerste week in Amerika / Canada.

In de loop van de middag zijn we het centrum ingelopen en hebben we eerst het Sea Aquarium bezocht. Dit was mooi om te zien het was alleen heel erg druk omdat het zondag was en er dan veel mensen op de been zijn. Daarnaast was er een thuiswedstrijd van de Toronto Blue Jays (baseball) wat ook heel veel mensen op de been bracht. De CN Tower ligt naast het aquarium enook hier wilden we graag naar toe maar hier was een enorme wachttijd van meer dan 3 uur. We besloten derhalve in ons enthousiasme de kaarten voor de volgende dag te bestellen.

Vanochtend hebben we weer eens een keer ontbeten bij de Subway waar ze heerlijke en gezonde broodjes hebben. Daarna hebben we tickets gekocht voor de hop on en hop off bus om zo weer alle bezienswaardigheden van Toronto te kunnen zien. Dit is echt een geweldige manier om de stad te ontdekken. Je komt overal en je kunt overal in en uitstappen en daar naar toe gaan waar je graag naar toe wilt. Onderweg hebben we ook de CN Tower opnieuw bezocht en inderdaad we waren de vorige dag wel heel enthousiast om kaartjes te kopen. Bij nader inzien wilden Gerlinde, Frank en Janick toch niet naar boven. De lift zit aan de buitenkant van de toren en gaat ruim 500 meter om hoog. Op de hoogte van 500 meter kom je echter op een platvorm van glas waar je dus zo naar beneden kunt kijken. Met name dat laatste heeft ons doen besluiten niet te gaan. Jelle heeft de stoute schoenen wel aangetrokken en is naar boven gegaan en heeft daar geweldige foto's gemaakt.

Na het afronden van de bustour hebben we een enorm shoppingcentre ( Toronto Eaton Centre) bezocht waar we wat kleding hebben gekocht en onze ogen hebben uitgekeken wat er allemaal te koop was. Wat opvalt is dat kleding met name merkkleding relatief goedkoop is maar dat de dagelijkse dingen en het eten redelijk duur is ten opzichte van Nederland.

Vanavond gaan we nog een hapje eten en morgen vertrekken we naar de Niagara Falls. Dit is gelukkig geen grote afstand ( 120 kilometer) dus we hoeven niet zo vroeg op

• 01 Augustus 2017 - 08:21

Renate:

Goedemorgen, mooie verhalen om te lezen dat jullie je niet hoeven te vervelen er is genoeg te doen en jullie maken van alles mee. Geniet er maar lekker van en wens jullie nog veel plezier!

• 02 Augustus 2017 - 12:19

Sijbe En Irma:

Hoi familie,

Al heel wat gezien en ervaren. Mooi hoor. Jelle, wat een bikkel ben je.
    Dat je dat hebt gedurfd. Respect!!
    Geniet van alles wat jullie nog gaan zien en beleven.
    Veel plezier en een hartelijke groet van ons.

• 02 Augustus 2017 - 17:52

Erik Hilderink:

Hallo Brummelhuisjes,

Ik heb jullie verslagen gelezen en mooie indruk op kunnen doen van jullie verblijf in Canada en Amerika tot nu toe. Ben benieuwd naar jullie ervaring bij de falls en of jullie dezelfde ervaring en indruk hebben van dit natuurgeweld. Wens jullie nog veel plezier gedurende de rest van jullie verblijf in Amerika.

Groet

Erik